۱۴۰۰ بهمن ۲۳, شنبه

همه چی در مورد لپ تاپ استوک hp سری محبوب zbook

لپ تاپ استوک HP

لپ تاپ های استوک اچ پی در بازار ایران به وفور موجود می باشد، و از دلایل آن می توان به کیفیت عالی و قیمت مناسب آنها و  نیز تنوع محصولات این برند میباشد. در این مقاله به بررسی محبوب ترین و بهترین سری این برند یعنی لپ تاپ hp zbook می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

لپ تاپ های استوک صنعتی HP Zbook از دو منظر قابلیت تقسیم را دارند.

۱- از نظر سال ساخت یا نسل زدبوک(Zbook)

از نظر سال ساخت و نسل این سری لپ تاپ با علامت G و شماره ای در کنار آن دسته بندی می شود. در این شماره بندی، اولین نسل زدبوک با شماره ۱ نشان داده شده و هرچه نسل لپ تاپ بالاتر باشد این شماره بزرگتر خواهد بود.

۲- از نظر اندازه

از نظر اندازه ( اندازه صفحه نمایش) لپ تاپ های صنعتی Zbook به سه دسته تقسیم می شوند.

  • HP Zbook 14
  • HP Zbook 15
  • HP Zbook 17

در این مقاله به بررسی لپ تاپ های زدبوک از نظر نسل و سال ساخت آنها می پردازیم.

نسل اول لپ تاپ های استوک سری زد بوک(Zbook)

Zbook G1


اولین نسل سری HP Zbook لپ تاپ های HP Zbook G1 است. این سری لپ تاپ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. شرکت HP در این سری لپ تاپ، قویترین پردازنده های لپ تاپی ممکن را نصب کرده است. پردازنده های نسل ۴ و از سری MX و MQ و m که قدرت فوق العاده دارد.

در کنار این پردازنده، برای پردازش گرافیکی، گرافیک های Nvidia Quadro K Series و AMD FirePro در نظر گرفته شده است. گرافیک هایی که همانند پردازنده مرکزی، قدرتی فوق العاده دارند. این گرافیک ها از نوع ورک استیشن و صنعتی هستند که مخصوص رندر و کارهای صنعتی است.

امکان نصب رم تا مقدار۳۲GB و از نوع DDR3l در سری HP Zbook G1 وجود دارد. در کنار مقدار رم بالا، امکان نصب ۲ هارد از نوع های ۲٫۵” و Msata SSD در سری HP Zbook 15 G1 و نصب ۳ هارد از نوع های ۲ عدد هارد ۲٫۵” و ۱ عدد هارد Msata SSD در لپ تاپ HP Zbook 17 G1 وجود دارد.

صفحه نمایش هایی از نوع IPS و در زرولوشن های متفاوتی در این سری لپ تاپ ها تعبیه شده است. صفحه نمایش هایی از نوع لمسی و با دقت های HD+ و FHD و ۴K در این لپ تاپ ها امکان نصب وجود دارد. در نظر گرفتن انواع خروجی های صدا و تصویر برای برطرف کردن نیاز کاربر از دیگر خصوصیات این لپ تاپ ها است.


نسل دوم لپ تاپ های استوک سری زد بوک(Zbook)

Zbook G2


نسل دوم سری لپ تاپ HP Zbook  با پسوند G2 ارائه شده است. این سری از لپ تاپ، از لحاظ مشخصات کاملا مشابه سری قبل است و پردازنده و گرافیک مشابهی دارد. تنها تفاوتی که این سری دارد این است که به جای هارد Msata هاردی از نوع m.2 SSD پشتیبانی می کند.

از سایر لحاظ همچون پردازنده، گرافیک و رم و هارد و… مشابه هم هستند و مانند هم هستند.


نسل سوم لپ تاپ های استوک سری زد بوک(Zbook)

Zbook G3


سری سوم لپ تاپ های HP Zbook با پسوند G3 ارائه شده اند. این سری در سال ۲۰۱۶ ارائه شده است. این سری دارای پردازنده های نسل ۶ و از سری HQ هستند. پردازنده هایی از سری Xeon ،  i7و i5 قابلیت نصب را دارد. پردازنده هایی با حافظه ۴MB Cache و ۶MB Cache و ۸MB Cache هستند.

در کنار این پردازنده ها، گرافیک های سری Nvidia Quadro M Series برای پردازش گرافیکی در نظر گرفته شده است. گرافیک هایی با حافظه ۲GB و ۴GB و ۸GB که با کمک حافظه رم تا مقدار حداقل ۳۴GB ارتقا می یابد. این گرافیک های در رندر و نرم افزارهای گرافیکی عالی عمل می کنند.

در این سری لپ تاپ، ۴ اسلاید رم وجود دارد که با نصب رم های ۱۶GB امکان نصب تا مقدار ۶۴GB و از نوع DDR4 را دارد. برای ذخیره اطلاعات، امکان نصب ۳ حافظه تعبیه شده است. ۲ حافظه از نوع M.2 SSD و ۱ حافظه از سایز ۲٫۵”. در حافظه ۲٫۵” امکان نصب حافظه هایی از نوع HDD و SSD را دارد.

صفحه نمایش های در نظر گرفته شده در لپ تاپ های مهندسی سریHP Zbook  دارای صفحه نمایشی از نوع IPS و دقت های FHD و ۴K است. همچنین بسته به نیاز کاربر امکان نصب صفحه نمایش لمسی نیز در لپ تاپ های زدبوک جی ۳ تعبیه شده است.

خروجی های USB3.0 و HDMI و Thunderbolt در کنار VGA در لپ تاپ HP ZBook G3 در نظر گرفته شده است.


نسل چهارم لپ تاپ های استوک سری زد بوک(Zbook)

Zbook G4


نسل چهارم لپ تاپ های زدبوک در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت HP معرفی شد. این سری از لپ تاپ دارای پردازنده  های نسل ۷ و از سری های Xeon و HQ هستند. پردازنده های i7 و i5 و Xeon که دارای حافظه های ۸MB و ۶MB و ۴MB کش هستند.

پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده در لپ تاپ های HP Zbook G4 از سری های AMD FirePro و Nvidia Quadro هستند. پردازنده های گرافیکی که دارای حافظه هایی از ۴GB الی ۱۶GB هستند و نیاز همه کاربران را به راحتی پاسخگو هستند.

در این سری لپ تاپ، ۴ اسلاید رم وجود دارد که با نصب رم های ۱۶GB امکان نصب تا مقدار ۶۴GB و از نوع DDR4 را دارد. برای ذخیره اطلاعات، امکان نصب ۳ حافظه تعبیه شده است. ۲ حافظه از نوع M.2 SSD و ۱ حافظه از سایز ۲٫۵”. در حافظه ۲٫۵” امکان نصب حافظه هایی از نوع HDD و SSD را دارد.

صفحه نمایش های در نظر گرفته شده در لپ تاپ های مهندسی سریHP Zbook  دارای صفحه نمایشی از نوع IPS و دقت های FHD و ۴K است. همچنین بسته به نیاز کاربر امکان نصب صفحه نمایش لمسی نیز در لپ تاپ های زدبوک جی ۴ تعبیه شده ایت.

خروجی های USB3.0 و HDMI و Thunderbolt در کنار VGA در لپ تاپ HP ZBook G4 در نظر گرفته شده است.


نسل پنجم لپ تاپ های استوک سری زد بوک(Zbook)

Zbook G5


نسل ۵ سری لپ تاپ های HP Zbook در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت HP به بازار معرفی شد. این سری با پسوند G5 و دارای پردازنده های نسل ۸  و از نوع Xeon و i9 و i7 و i5 هستند. پردازنده هایی قدرتمند که از ۸MB الی ۱۲MB دارای حافظه کش هستند.

در لپ تاپ مهندسی HP Zbook G5 در کنار پردازنده های قدرتمند، گرافیک های سری Nvidia Quadro سری P و AMD FirePro نصب شده اند. پردازنده های گرافیکی که دارای حافظه هایی از ۴GB الی ۱۶GB هستند که در کنار پردازنده های اصلی این سری لپ تاپ ها را به غولی بینظیر تبدیل کرده اند.

در این سری لپ تاپ، ۴ اسلاید رم وجود دارد که با نصب رم های ۳۲GB امکان نصب تا مقدار ۱۲۸GB و از نوع DDR4 را دارد. برای ذخیره اطلاعات، امکان نصب ۳ حافظه تعبیه شده است. ۲ حافظه از نوع M.2 SSD و ۱ حافظه از سایز ۲٫۵”. در حافظه ۲٫۵” امکان نصب حافظه هایی از نوع HDD و SSD را دارد.

صفحه نمایش های در نظر گرفته شده در لپ تاپ های مهندسی سریHP Zbook  دارای صفحه نمایشی از نوع IPS و دقت های FHD و ۴K است. همچنین بسته به نیاز کاربر امکان نصب صفحه نمایش لمسی نیز در لپ تاپ های زدبوک جی ۵ تعبیه شده ایت.

خروجی های USB3.1 و HDMI و Thunderbolt در کنار VGA در لپ تاپ HP ZBook G5 در نظر گرفته شده است.


نسل ششم لپ تاپ های استوک سری زد بوک(Zbook)

Zbook G6


در سال ۲۰۱۹ نسل جدید سری لپ تاپ های مهندسی و صنعتی توسط HP معرفی شد. HP Zbook G6 با پردازنده های نسل ۹ و از سری های Xeon و i9 و i7 و i5 ارائه شده است. این پردازنده ها دارای حافظه های کشی از ۸MB الی ۱۶MB هستند. این رنج گسترده از پردازنده نیاز تعداد زیادی از کاربران را پاسخگو است.

برای پردازش گرافیکی، گرافیک های سری Nvidia Quadro از سری P و AMD FirePro با رنج گسترده ارائه شده است. این پردازنده ها دارای حافظه هایی از مقدار ۴GB الی ۱۶GB است که با کمک رم تا مقدار ۸۰GB ارتقا می یابد. این به معنی یک غول به تمام معنا است.

در این سری لپ تاپ، ۴ اسلاید رم وجود دارد که با نصب رم های ۳۲GB امکان نصب تا مقدار ۱۲۸GB و از نوع DDR4 را دارد. برای ذخیره اطلاعات، امکان نصب ۳ حافظه تعبیه شده است. ۲ حافظه از نوع M.2 SSD و ۱ حافظه از سایز ۲٫۵”. در حافظه ۲٫۵” امکان نصب حافظه هایی از نوع HDD و SSD را دارد.

صفحه نمایش های در نظر گرفته شده در لپ تاپ های مهندسی سریHP Zbook  دارای صفحه نمایشی از نوع IPS و دقت های FHD و ۴K است. همچنین بسته به نیاز کاربر امکان نصب صفحه نمایش لمسی نیز در لپ تاپ های زدبوک جی ۶ تعبیه شده ایت.

خروجی های USB3.1 و HDMI و Thunderbolt در کنار VGA در لپ تاپ HP ZBook G6 در نظر گرفته شده است.


نسل هفتم لپ تاپ های استوک سری زد بوک(Zbook)

Zbook G7


در سال ۲۰۲۰ نسل جدید سری لپ تاپ های مهندسی و صنعتی توسط HP معرفی شد. HP Zbook G7 با پردازنده های نسل ۱۰ و از سری های Xeon و i9 و i7 و i5 ارائه شده است. این پردازنده ها دارای حافظه های کشی از ۸MB الی ۱۶MB هستند. این رنج گسترده از پردازنده نیاز تعداد زیادی از کاربران را پاسخگو است.

برای پردازش گرافیکی، گرافیک های سری Nvidia Quadro از سری P و AMD Radeon با رنج گسترده ارائه شده است. این پردازنده ها دارای حافظه هایی از مقدار ۴GB الی ۱۶GB است که با کمک رم تا مقدار ۸۰GB ارتقا می یابد. این به معنی یک غول به تمام معنا است.

در این سری لپ تاپ، ۴ اسلاید رم وجود دارد که با نصب رم های ۳۲GB امکان نصب تا مقدار ۱۲۸GB و از نوع DDR4 را دارد. برای ذخیره اطلاعات، امکان نصب ۳ حافظه تعبیه شده است. ۲ حافظه از نوع M.2 SSD و ۱ حافظه از سایز ۲٫۵”. در حافظه ۲٫۵” امکان نصب حافظه هایی از نوع HDD و SSD را دارد.

صفحه نمایش های در نظر گرفته شده در لپ تاپ های مهندسی سریHP Zbook  دارای صفحه نمایشی از نوع IPS و دقت های FHD و ۴K است. همچنین بسته به نیاز کاربر امکان نصب صفحه نمایش لمسی نیز در لپ تاپ های زدبوک جی ۷ تعبیه شده است.

خروجی های USB3.1 و HDMI و Thunderbolt در کنار VGA در لپ تاپ HP ZBook G7 در نظر گرفته شده است.

سخن آخر

در این مطلب به اختصار سری پرطرفدار لپ تاپ استوک Zbook رو معرفی کردیم. همانطور که گفتیم این سری لپ تاپ استوک برای کارهای سنگین طراحی شده و گل سر سبد لپ تاپ ای استوک اچ پی می باشند.امید وارم که این مطلب مفید واقع شده باشد و به شما در انتخاب لپ تاپ استوک موردنظر تون کمک کرده باشد.

سال ٩٧ فروشگاه فروش لپ تاپ استوک آبیدر استوک با هدف تامین لپ تاپ استوک باکیفیت تاسیس شد. ما سعی کرده‌ایم با تامین لپ تاپ‌های استوک اروپایی و آمریکایی مرغوب، رضایت خریداران را جلب کنیم. نکته جالب در مورد لپ تاپ استوک قیمت آن است. بودجه مورد نیاز برای خرید یک لپ تاپ استوک تقریبا یک سوم بودجه مورد نیاز برای خرید یک لپ تاپ تازه با مشخصاتی مشابه است.در حال حاضر لپ تاپ‌هایی که امکان تامین آنها وجود دارد عموما شامل برندهای HP، Dell، Lenovo، Asus می‌باشند. این برندها از جمله برندهای معتبر و باکیفیت جهانی هستند. همچنین در این مدت به صورت تخصصی و حرفه‌ای در حال تامین محصولات مایکروسافت بوده‌ایم.

با تشکر ممنون میشم نظرات و انتقادات تون رو در کامنت با ما در میان بگذارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تجهیزات دندان پزشکی و انواع و اقسام آن

دندانپزشکی یکی از رشته‌های پزشکی بسیار حساس و البته دارای تجهیزات و ابزار بسیار کاربردی و ظریف است، طراحی و تولید و فروش تجهیزات دندانپزشکی ...